Başkan Koştu, 6 ayrı
bakanlıkla yapılan görüşmeler sonucu sağlık, spor, turizm, doğalgaz, jeotermal
ve tarımsal projelerin hızla tamamlanması için çok önemli adımlar atıldığını
kaydetti. Başkan Koştu, “Bir belediye başkanı diyalog ve işbirliğine açık
olursa, kenti için kazanımlar elde edebilir. Ankara’da bizzat görüştüğümüz
bakanlarımız, Bergamamızın önünü açacak projelerimizle ayrı ayrı ilgilendiler.
Hükümetimizin desteğiyle tarihi kent Bergama’yı tarihi yatırımlarla buluşturacağız.”
dedi.
Bergama’nın geleceğini turizmin şekillendireceğini ifade
eden Başkan Koştu, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy ile yapılan görüşme
sonucunda, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı işbirliği ile
Bergama'nın uluslararası alanda tanıtımı için özel bir program hazırlanacağını
söyledi. Koştu ayrıca tarihi Selinos Deresi düzenlenmesi ve gölet projelerini
için de geri sayımın başlatıldığının altını çizdi. Jeotermal enerji
çalışmalarına hız verileceğinin sözünü aldıklarını vurgulayan Koştu, Ankara’da,
termal turizmin Bergama için olan önemini anlattıklarını söyledi.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın, Bergama'ya 20 ünitelik Ağız ve Diş Sağlığı,
Aile Sağlığı, Toplum ve Ruh Sağlığı Merkezi yapılmasının talimatını verdiğini
de aktaran Koştu, Bakırçay bölgesine hizmet veren Bergama’nın sağlık
konusundaki eksiklerinin giderileceğini söyledi. Başkan Koştu ayrıca Tarım İhtisas Organize
Sanayi Bölgesi’nin hızla tamamlanması için desteklerin arttırılacağını
belirtti. Koştu, Tarım İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nin bölgede tarımın
gelişmesi ve yaklaşık 5 bin kişinin kişiye istihdam sağlayacak olması nedeniyle
hükümet tarafından çok önemsendiğine dikkat çekti.
Bergama’nın imajını yansıtacak bir ‘Kent Meydanı ve Millet Bahçesi’ projesinin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından desteklenerek takip edildiğini belirten Koştu, “şehir stadının taşınmasıyla, aynı alana yapılacak bir Kent Meydanı ve Millet Bahçesi, Unesco Dünya Kültür Mirası Listesi’ndeki Bergama’nın sosyal hayatındaki birçok amaca hizmet edecek. Ayrıca ilçemize spor tesisleri kazandırılmasıyla ilgili Spor Toto Teşkilat Başkanlığı ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bakanlarımızın Bergama’ya yaptığı ziyaretlerde ve bizim Ankara’daki görüşmelerimizde projelerimiz hakkında sürekli bilgi ve görüş paylaşımında bulunuyoruz. Hükümetimiz ile kurduğumuz diyalog ve yaptığımız işbirliği ile tarihi Bergama’yı tarihi yatırımlarla buluşturacağız” dedi.






