Seferihisar’da yaklaşık 150 işyerinin bulunduğu Sanayi Sitesi’nin kentle bağlantısını sağlayan tek yol, ilginç bir gerekçe ile kapatıldı. Sanayi sitesinde işyeri bulunan esnaf olay karşısında şaşkın…Olayın gerekçesi ise tam 20 yıllık bir skandalı ortaya çıkardı. 20 yıldır hizmet veren sanayi sitesinin yolunun belediye tarafından kamulaştırılmadığı anlaşıldı.Arsa sahibinin de belediye ile yaşadığı anlaşmazlık sonucu yasal hakkını kullanarak tapulu arazisini araç geçişine kapattığı anlaşıldı.Olay karşısında yaşadığı şaşkınlığı sosyal medya üzerinden dile getiren işyeri sahiplerinden S.E. “Bizde tünel kazacağız, yarın esnaf arkadaşlara bunu önereceğim, başka çare kalmadı” şeklinde paylaşımda bulundu.“BAŞKAN YURT DIŞI GEZİLERİNİ İPTALEDERSE KAMULAŞTIRMA İÇİN KAYNAK ÇIKAR”Sosyal medyada başlayan tartışmaya Seferihisar eski Belediye Başkanı ve Ak Parti’nin şimdiki İlçe Başkanı Hamit Nişancı da ilginç bir eleştiri ile katıldı.Nişancı, yaptığı paylaşımda; “Seferihisar sanayi sitesinin yolu maalesef belediye tarafından çözüm üretilemediği için mal sahipleri tarafından kapatılmış. Allah esnafımızın yardımcısı olsun. Daha yakın zamanda İzka projesini kendininmiş gibi sunan Başkana sormak gerek bu projeyle sözde sen ilgilenirken hiç mi aklına gelmedi yolu kamulaştırmak ve herkesi rahatlatmak… Ama pardon siz "satma" konusunda uzmandınız almak konusunda değil. Biz yine de bu soruna acilen çözüm bulunması için mal sahiplerini ve Belediyemizi bu konuda sağduyuya ve ortak akla davet ediyoruz. Verin mal sahiplerinin paralarını açın yolu... Kaynak mı ?? Önümüzdeki yıl yapacağınız yurtdışı seyahatlerinizi yapmayın olsun bitsin... Fazla üzülmeyin zaten 164 defa yurtdışına çıkmışsınız biraz çıkmayıp dinlenin işte sizde…” ifadelerini kullandı. NİŞANCI: SOYER, 200 MİLYONLUK MÜLK SATTI200 BİN LİRALIK KAMULAŞTIRMA YAPAMADI MIKonuyla ilgili olarak oncusehir.com’a da açıklamalarda bulunan Nişancı, olayı doğrulayarak şöyle konuştu:“Sanayi sitesi benim belediye başkanı olduğum dönemde de hizmet veriyordu. Ancak arsa sahibi ile iyi niyet çerçevesinde uzlaşıyorduk ve bir sorun yaşanmıyordu. Orayı o dönem kamulaştırmak için de elimizde yeterli imkan yoktu. Ancak Tunç Soyer Başkan, başkanlığı döneminde belediyeye ait birçok mülkü sattı. Yaklaşık 200 milyonluk mülk satan Başkanın 200 bin TL verip, bu arsayı kamulaştırması gerekirdi, ancak bunu yapmadığı için bugün bu sorun yaşanıyor. Bizim dönemimizde böyle bir kaynağımız olsa biz o arsayı kamulaştırırdık” dedi.
Kültür
Yayınlanma: 22 Eylül 2016 - 15:52
BİR GARİP OLAY!
150 kadar işyerinin bulunduğu Seferihisar Sanayi Sitesi esnafı, bugünlerde garip bir mağduriyet yaşıyor. Böylesi ancak filmlerde olur diyebileceğiniz olay karşısında şaşkınlık yaşayan esnaf: ‘İşyerimize gitmek için tünel kazımaya başlayacağız” diyor.
Kültür
22 Eylül 2016 - 15:52









