Abdullah Polat ile Manşet programının konuğu oldan Çiğli
Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uygulaması
sayesinde toplu taşımaya dair merak edilen şeylerin kolaylıkla yanıt bulduğunu
ifade ederek, “Dikkat ederseniz otobüs duraklarında numaralar yazıyor, o
numarayı girdiğinizde hangi otobüsün kaç dakika sonra geleceğini
görebiliyorsunuz. İzmir Büyükşehir Belediyesi uygulamasını indirip, ulaşım
sekmesine tıkladığınızda durağa yaklaşan otobüsler bölümüne durak numarasını
girdiğinizde her şeyi görebiliyorsunuz. Konak’a ulaşmak istiyorsanız,
bulunduğunuz durağa Bostanlı otobüsü geliyorsa, Bostanlı vapurundan Konak’a
geçmek daha kısa sürüyor. İzban’a bindiğinizde Çiğli’den Halkapınar’a yaklaşık
20 dakikada ulaşırsınız. Oradan metroya binerseniz 10 dakika sonra Konak
Meydanı’nda olursunuz, yani tam yarım saatte” diye konuştu.
Ehliyeti olmadığını ve araba kullanmadığını belirten Başkan Gümrükçü, toplu taşımayı kullanmayı sevdiğini belirtti. Belediye başkanlarına da çağrı yapan Gümrükçü, “Belediye Başkanı olan arkadaşların yaşamlarını değiştirmemesi gerektiğini düşünüyorum. Başkanlıktan önce hangi şartlarda yaşıyorsa, başka hayat şartlarına taşımamaları, vatandaştan kopmamaları gerekiyor. Otobüse, vapura, tramvaya binmeyen oralarda yaşananları bilmez. Dolayısıyla hayatın içinde olmak lazım. Ulaşım da bunun ana başlıklarından biri. Ben elimden geldiğince toplu taşıma kullanmaya devam ediyorum” dedi.













