İzmir Fotoğrafçılar Odası, Ekim ayının ilk Yönetim Kurulu toplantısını Öncüşehir Gazetesinde gerçekleştirdi. Gazetemizin yeni ofisine ‘hayırlı olsun’ ziyareti yapan Başkan Murat Yavuz ve yönetim kurulu üyeleri, yönetim kurulu toplantısını da burada gerçekleştirdiler. Toplantı ile birlikte gündemlerindeki önemli konuları gazetemizle paylaşan Başkan Murat Yavuz, 10 Kasım 2017 tarihinde büyük fotoğrafçı esnafı buluşmasının Ankara’da gerçekleşeceğini söyledi.
Fotoğrafçı odalarının, artık kendi mesleki sorunlarının dışında gündemdeki sosyal konulara da odaklandığını anlatan Başkan Yavuz, “Bu anlamda yıllardır özlemini duyduğumuz büyük fotoğrafçı ailesi buluşması vardı. Onu bu yıl 10 Kasım’da Anıtkabir’i ziyaret ederek gerçekleştireceğiz. Bu buluşmaya Türkiye’deki fotoğrafçı odalarının yönetimleri ve üyeleri, eş ve çocuklarıyla birlikte katılacak. Anıtkabir ziyareti ve Ankara programının ardından da başka bir kente geçerek, bir günlük bir gezi programı gerçekleştirilecek. Oda yönetimlerinin ve büyük fotoğrafçı esnafı ailesinin tanışması kaynaşması sağlanacak” diye konuştu. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜĞÜ OLMA YOLUNDAİstanbul’dan sonra ikinci büyük fotoğrafçılık fuarını İzmir’de düzenleyen İzmir Fotoğrafçılar Odası, bu kulvarda da başarılı bir çıkış yaptı. Fotoğrafçılık fuarı tekli yıllarda İstanbul’da, çiftli yıllarda da İzmir’de gerçekleşiyor. Mütevazi bir katılımcı sayısı ile başlayan İzmir’deki fuar, her geçen gün büyüyor. Başkan Murat Yavuz, 2016 yılında 45 firma ve 12 bin ziyaretçinin katılımı ile gerçekleşen Fotoğrafçılık Fuarı’nın 2018’de yaklaşık 80 firma ve 20 bini geçkin bir ziyaretçi seviyesine ulaşacağını söyledi. İzmir’in albüm sektöründe çok güçlü olduğunun altını çizen Başkan Yavuz, “Gerçekten çok iyi albümler yapıyoruz. Bu albümleri sadece Türkiye’ye değil, dünyaya da satıyoruz. Bu gücümüzü de kullanarak Türkiye’nin en büyük fotoğrafçılık fuarına doğru yol alıyoruz” dedi. Fuar konusunda İzmir Esnaf Odaları Birliği ile İzmir Ticaret Odası’nın da büyük desteğini aldıklarını belirten Yavuz, yer tahsisi konusunda da İzmir Büyükşehir Belediyesinin desteğini beklediklerini kaydetti.
HEM FUAR HEM EĞİTİMİzmir Fotoğrafçılık Fuarı’nın ürün tanıtımının yanısıra çok iyi bir eğitim platformu da sağladığını anlatan Yavuz, “Fuarla birlikte eğitime de büyük önem veriyoruz. Özgün Özer hocamızla eğitim çalışmalarını sürdürüyoruz. Son fuarda 1500 kişi sadece eğitime geldi. Toplam fuar ziyaretçisi ise 12 bin civarında oldu. 2018’deki fuarımıza yine eğitimlerimiz de damga vuracak” dedi. ODALAR DEVREYE GİRDİ FOTOKABİN’LER GERİLEDİFotoğrafçı esnafının uzun zamandır yeni kimlikleri ve bu kimliklerde kullanılacak biometrik vesikalık fotoğrafları beklediğini belirten Yavuz, “Teknoloji ile birlikte maalesef daralan bir iş hacmimiz var. O nedenle kimliklerin topyekün değişecek olması, esnafımızı heyecanlandırmıştı. Ancak bu noktada arkasında dayısı olan bazı firmalar, meslektaşlarımızın bu ekmeğine göz dikti. Geliştirilen fotokabinler emniyet birimlerine, kaymakamlıkların içerisine konuldu. Böylece meslektaşlarımızın geçimini sağlayan, ana kazanç kalemi olan vesikalığı ellerinden almaya çalıştılar. Bizler, diğer oda başkanları, Ticaret Odasındaki Komite başkanlarıyla birlikte Ankara’ya kadar sorunlarımızı taşıdık. En azından ilerlemesini durdurduk. Vatandaşlık Genel Müdürlüğünden sözler aldık. Şu aralar bu vesikalıklardan dolayı meslektaşlarımızın işlerinde bir hareketlilik var. Odaların, oda başkanlarının, Birlik başkanlarının büyük emeği oldu. En çok da zamanında İzmir Esnaf Birliği Başkanı, daha sonra Onursal Başkanımız Mehmet Ali Susam’ın milletvekilliğine denk gelmesi, sorunun TBMM’ye taşınması ve anlatılması imkanı sağladı. Bütün bu gayretlerle bu mesafe alındı” diye konuştu. BU YARIŞMA ÇOK TUTTUİzmir Fotoğrafçılar Odası’nı Türkiye’nin gündemine taşıyan önemli bir konu ise İzmirgaz sponsorluğu ile her yıl düzenlenen fotoğraf yarışması oldu. 2018 Mayıs ayında yapılacak olan yarışmanın hazırlıklarının sürdüğünü anlatan Yavuz, “İzmirgaz sponsorluğunda Özer Sanatın Merkezinin katkılarıyla yarışmamız geleneksel hale geldi. Her yıl Mayıs ayına denk getiriyoruz ki üniversiteli kardeşlerimizin de katılımı daha kolay olsun. Yarışma sadece profesyonele değil, amatöre de hitap eden ödüllü bir yarışmadır. Bugüne kadar Türkiye’nin her yerinden binlerce fotoğraf geldi. Dereceye giren kişilerin fotoğraflarını tüm Türkiye’ye yayıyoruz. Oda olarak bu yarışmadan çok memnunuz, İzmirgaz da 6 yıldır sponsor ve anlar da oldukça memnunlar. Çok da güzel fotoğraf kareleri elde ediyoruz. Bu yılın yarışma konusunu geçmiş 6 yarışmaya katılan arkadaşlarımız belirleyecek. Yarışmanın konusunu bir anketle o arkadaşlarımıza sorduk. Oradan çıkacak sonuca göre 2018 yılının yarışma konusu belirlenmiş olacak” bilgisini verdi. ANTALYA’DA EĞİTİMOdanın kendi eğitimlerinin yanısıra üye firmaların eğitimlerine de destek sağladığını belirten Başkan Yavuz, “Tüm eğitimlere kapılarımızı açıyoruz. Eğitim programlarının mesleki faydasının olması bizim için yeterli bir kriterdir. Akın Akademi’nin Antalya’da düzenleyeceği fotoğraf eğitimine de katkı koyduk. 5 günlük bir eğitim programları var, ilk gününü oda olarak biz üstlendik. Üyelerimizin bu tür eğitimlerine her zaman destek oluyoruz” dedi.
Fotoğrafçı odalarının, artık kendi mesleki sorunlarının dışında gündemdeki sosyal konulara da odaklandığını anlatan Başkan Yavuz, “Bu anlamda yıllardır özlemini duyduğumuz büyük fotoğrafçı ailesi buluşması vardı. Onu bu yıl 10 Kasım’da Anıtkabir’i ziyaret ederek gerçekleştireceğiz. Bu buluşmaya Türkiye’deki fotoğrafçı odalarının yönetimleri ve üyeleri, eş ve çocuklarıyla birlikte katılacak. Anıtkabir ziyareti ve Ankara programının ardından da başka bir kente geçerek, bir günlük bir gezi programı gerçekleştirilecek. Oda yönetimlerinin ve büyük fotoğrafçı esnafı ailesinin tanışması kaynaşması sağlanacak” diye konuştu. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜĞÜ OLMA YOLUNDAİstanbul’dan sonra ikinci büyük fotoğrafçılık fuarını İzmir’de düzenleyen İzmir Fotoğrafçılar Odası, bu kulvarda da başarılı bir çıkış yaptı. Fotoğrafçılık fuarı tekli yıllarda İstanbul’da, çiftli yıllarda da İzmir’de gerçekleşiyor. Mütevazi bir katılımcı sayısı ile başlayan İzmir’deki fuar, her geçen gün büyüyor. Başkan Murat Yavuz, 2016 yılında 45 firma ve 12 bin ziyaretçinin katılımı ile gerçekleşen Fotoğrafçılık Fuarı’nın 2018’de yaklaşık 80 firma ve 20 bini geçkin bir ziyaretçi seviyesine ulaşacağını söyledi. İzmir’in albüm sektöründe çok güçlü olduğunun altını çizen Başkan Yavuz, “Gerçekten çok iyi albümler yapıyoruz. Bu albümleri sadece Türkiye’ye değil, dünyaya da satıyoruz. Bu gücümüzü de kullanarak Türkiye’nin en büyük fotoğrafçılık fuarına doğru yol alıyoruz” dedi. Fuar konusunda İzmir Esnaf Odaları Birliği ile İzmir Ticaret Odası’nın da büyük desteğini aldıklarını belirten Yavuz, yer tahsisi konusunda da İzmir Büyükşehir Belediyesinin desteğini beklediklerini kaydetti.
HEM FUAR HEM EĞİTİMİzmir Fotoğrafçılık Fuarı’nın ürün tanıtımının yanısıra çok iyi bir eğitim platformu da sağladığını anlatan Yavuz, “Fuarla birlikte eğitime de büyük önem veriyoruz. Özgün Özer hocamızla eğitim çalışmalarını sürdürüyoruz. Son fuarda 1500 kişi sadece eğitime geldi. Toplam fuar ziyaretçisi ise 12 bin civarında oldu. 2018’deki fuarımıza yine eğitimlerimiz de damga vuracak” dedi. ODALAR DEVREYE GİRDİ FOTOKABİN’LER GERİLEDİFotoğrafçı esnafının uzun zamandır yeni kimlikleri ve bu kimliklerde kullanılacak biometrik vesikalık fotoğrafları beklediğini belirten Yavuz, “Teknoloji ile birlikte maalesef daralan bir iş hacmimiz var. O nedenle kimliklerin topyekün değişecek olması, esnafımızı heyecanlandırmıştı. Ancak bu noktada arkasında dayısı olan bazı firmalar, meslektaşlarımızın bu ekmeğine göz dikti. Geliştirilen fotokabinler emniyet birimlerine, kaymakamlıkların içerisine konuldu. Böylece meslektaşlarımızın geçimini sağlayan, ana kazanç kalemi olan vesikalığı ellerinden almaya çalıştılar. Bizler, diğer oda başkanları, Ticaret Odasındaki Komite başkanlarıyla birlikte Ankara’ya kadar sorunlarımızı taşıdık. En azından ilerlemesini durdurduk. Vatandaşlık Genel Müdürlüğünden sözler aldık. Şu aralar bu vesikalıklardan dolayı meslektaşlarımızın işlerinde bir hareketlilik var. Odaların, oda başkanlarının, Birlik başkanlarının büyük emeği oldu. En çok da zamanında İzmir Esnaf Birliği Başkanı, daha sonra Onursal Başkanımız Mehmet Ali Susam’ın milletvekilliğine denk gelmesi, sorunun TBMM’ye taşınması ve anlatılması imkanı sağladı. Bütün bu gayretlerle bu mesafe alındı” diye konuştu. BU YARIŞMA ÇOK TUTTUİzmir Fotoğrafçılar Odası’nı Türkiye’nin gündemine taşıyan önemli bir konu ise İzmirgaz sponsorluğu ile her yıl düzenlenen fotoğraf yarışması oldu. 2018 Mayıs ayında yapılacak olan yarışmanın hazırlıklarının sürdüğünü anlatan Yavuz, “İzmirgaz sponsorluğunda Özer Sanatın Merkezinin katkılarıyla yarışmamız geleneksel hale geldi. Her yıl Mayıs ayına denk getiriyoruz ki üniversiteli kardeşlerimizin de katılımı daha kolay olsun. Yarışma sadece profesyonele değil, amatöre de hitap eden ödüllü bir yarışmadır. Bugüne kadar Türkiye’nin her yerinden binlerce fotoğraf geldi. Dereceye giren kişilerin fotoğraflarını tüm Türkiye’ye yayıyoruz. Oda olarak bu yarışmadan çok memnunuz, İzmirgaz da 6 yıldır sponsor ve anlar da oldukça memnunlar. Çok da güzel fotoğraf kareleri elde ediyoruz. Bu yılın yarışma konusunu geçmiş 6 yarışmaya katılan arkadaşlarımız belirleyecek. Yarışmanın konusunu bir anketle o arkadaşlarımıza sorduk. Oradan çıkacak sonuca göre 2018 yılının yarışma konusu belirlenmiş olacak” bilgisini verdi. ANTALYA’DA EĞİTİMOdanın kendi eğitimlerinin yanısıra üye firmaların eğitimlerine de destek sağladığını belirten Başkan Yavuz, “Tüm eğitimlere kapılarımızı açıyoruz. Eğitim programlarının mesleki faydasının olması bizim için yeterli bir kriterdir. Akın Akademi’nin Antalya’da düzenleyeceği fotoğraf eğitimine de katkı koyduk. 5 günlük bir eğitim programları var, ilk gününü oda olarak biz üstlendik. Üyelerimizin bu tür eğitimlerine her zaman destek oluyoruz” dedi. 







