Ayrancılar Mustafa Kemal Paşa Mahallesi 91 Sokak'ta bulunan
7 katlı apartmanın önündeki istinat duvarı, geçtiğimiz Salı günü büyük
gürültüyle çökmüştü. Göçükle oluşan toprak ve kaya parçaları, 7 katlı binanın
kot altında kalan 2 dairesinin dış cephesinde hasara neden olunca bina güvenlik
nedeniyle Torbalı Belediyesi tarafından mühürlenmiş, 28 dairelik bina
boşaltılmıştı. Bu bina sakinlerini otelde misafir eden Torbalı Belediyesi bu
süreçte İzmir Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir şekilde çalışmalar
gerçekleştirdi. Enkazı tamamen kaldıran ekipler, zarar tespitinde bulunduktan
sonra, temelinde ya da kolonlar da dahil olmak üzere fiziki zarar görmeyen
binanın mührünü kaldırdı.
MÜHÜR KALKTI,
EVLERİNE KAVUŞTULAR
Göçük nedeniyle balkonları yıkılan binanın birinci katındaki 4 daire dışında diğer dairelerde herhangi bir çalışmaya ihtiyaç duyulmuyor. Bu daire sakinleri güvenli bir şekilde binalarına yerleşirken, diğer 4 bina için de çalışmalar sürüyor. Bu süreçte yine Torbalı Belediyesi tarafından otelde konuk edilecek olan bu daire sakinleri de en geç bir hafta içinde evlerine kavuşmuş olacak. Binadaki son durum ve yapılan çalışma için bilgi veren Torbalı Belediyesi Başkan Yardımcısı Ali Yakupoğlu, “Gerekli incelemelerden sonra bina sakinlerinin daha da mağdur olmaması için mührü kaldırdık. Bina için herhangi bir tehdidin bulunmadığına emin olduktan sonra bu işlemi gerçekleştirdik. Alandaki enkazı tamamen kaldırdık. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir şekilde istinat duvarı ve binanın alt katındaki balkon çalışmalarını sürdürmeye devam ediyoruz. Şimdilik 24 daire sakinimiz yuvalarına kavuştu. Zarar gören 4 dairede de çalışmalara başladık. Bu hafta binadaki tüm çalışmalar sona erecektir” ifadelerini kullandı.








