Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoparkı (DEPARK) ve Dokuz Eylül
Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (DETTO) bünyesinde faaliyetlerini
sürdüren Bambu Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi, girişimcilere destek olmayı
sürdürüyor. Hızla büyüyen ekonomik hacmiyle dikkat çeken dijital oyun
sektöründe yeni projelerin geliştirilmesine ilham olmayı amaçlayan BAMBU’da,
Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı (BAMBU DOS 3.0)
başladı. Gösterilen yoğun ilgi sonucunda 84 takım ve girişimciyle çevrim içi
olarak gerçekleştirilen program, farklı branşlardan girişimci adaylarını bir
araya getirdi.
Girişimciler program kapsamında; Dokuz Eylül Üniversitesi
(DEÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi’nden sanat ve tasarım konusunda, İzmir’den
filizlenerek dünya çapında başarılara imza atan oyun firmaları RUBY Games
Studio ile Masomo Gaming’den de hyper-casual, casual alanlarında eğitim alacak.
Girişimcilere ayrıca, VL Media
tarafından dijital oyun yayıncılığı konusunda bilgilendirme yapılacak. Yaklaşık
8 hafta sürmesi planlanan eğitimlerle oyun sektöründe yeni bir hikaye yazmaya
hazırlanan girişimciler; iş modeli, fikir geliştirme, oyun ve görsel geliştirme
süreci, takım çalışması, pazarlama, tasarım, storyboard ve sanal gerçeklik gibi
konularda alanında uzman isimlerden destek alacak.
POTANSİYELİMİZ YÜKSEK
BAMBU Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi’nde verilen
eğitimlerle İzmir’den doğup ülke ekonomisine katkı sağlayacak oyun
girişimlerini desteklemeyi amaçladıklarını belirten DEÜ Rektörü Prof. Dr.
Nükhet Hotar, “Ülkemizin dijital oyun pazarına katkıda bulunmak için bilimsel
ve akademik faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu bağlamada gençlerimizin dijital
oyun sektöründe başarılı olabilmeleri için girişimci yönlerini açığa
çıkarmamız, onların yaratıcılıklarını güçlendirmemiz gerekiyor. BAMBU Dijital
Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı’nın bu amaca hizmet
edeceğine; yenilikçi ve fark yaratacak girişimleri ortaya çıkaracağına
inanıyoruz. Son beş yılda Türk firma ve girişimlerinin küresel oyun pazarından
2 milyar doları aşan yatırım alması, ülkemizin bu konuda önünün açık olduğunu
gösteriyor. Bu nedenle, milli ve yerli üretimi anlayışıyla ülkemize döviz
girdisi sağlayacak bu tarz adımları desteklemeyi sürdüreceğiz. Programa
katılanlara başarılar diliyor, ülkemize katma değer sağlayacak sonuçlara vesile
olmasını diliyoruz” diye konuştu.
BAMBU Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma
Programı’nda Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi,
Hacettepe Üniversitesi, Bakırçay Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli
Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bilecek Şeyh Edebali
Üniversitesi ve Norwich University of Art’ta öğrenim gören öğrencilerin yanı
sıra bu alanda çalışan girişimciler yer alıyor.